سبك تبليغات ژاپني تحت تأثير تعاليم كنفوسيوس و ارزشهاي جمعي در جامعه ژاپني است. روش ايجاد ارتباط در سبك تبليغات ژاپني، غيرمستقيم است. مخاطبان ژاپني را نميتوان بهطور مستقيم و بيواسطه نسبت با ويژگيهاي محصول آشنا كرد. در حقيقت مخاطب ژاپني نسبت به تبليغات مستقيم احساس توهين ميكند. در ژاپن، عادت فرهنگي عذرخواهي در هر امري از امور اجتماعي، بيانكننده اين تفكر است كه اظهار هر سخني از جانب گوينده باعث اختلال در نظر فكري شنونده ميشود، پس گوينده بايد در ابتدا معذرت بخواهد. هدف روشن تبليغات در ژاپن، دوست داشتن مصرف كننده، به دست آوردن اعتماد او، ايجاد حس احترام در او بالاخره تكيه مخاطب او بهعنوان يك خريدار دائمي و وفادار است.
سبك تبليغات ژاپني تحت تأثير تعاليم كنفوسيوس و ارزشهاي جمعي در جامعه ژاپني است. روش ايجاد ارتباط در سبك تبليغات ژاپني، غيرمستقيم است. مخاطبان ژاپني را نميتوان بهطور مستقيم و بيواسطه نسبت با ويژگيهاي محصول آشنا كرد. در حقيقت مخاطب ژاپني نسبت به تبليغات مستقيم احساس توهين ميكند. در ژاپن، عادت فرهنگي عذرخواهي در هر امري از امور اجتماعي، بيانكننده اين تفكر است كه اظهار هر سخني از جانب گوينده باعث اختلال در نظر فكري شنونده ميشود، پس گوينده بايد در ابتدا معذرت بخواهد. هدف روشن تبليغات در ژاپن، دوست داشتن مصرف كننده، به دست آوردن اعتماد او، ايجاد حس احترام در او بالاخره تكيه مخاطب او بهعنوان يك خريدار دائمي و وفادار است.
ژاپن يكي از جمله كشورهايي است كه در حوزه المان هاي شهري و تكنولوژي بسيار پيشرفته و مدرن است، به گونه اي كه پايتخت آن يعني توكيو، لقب يكي از مدرن ترين شهرهاي جهان را يدك مي كشد. در گوشه و كنارشهرهاي ژاپن مي توانيد المان هاي بي نظيري از فناوري در راستاي خدمات شهري را ملاحظه كنيد كه هر روزه بر تعداد آنها نيز افزوده مي شود.
براي اينكه بتوانيم فضاي شهري مناسبي را داشته باشيم بايد از المان هاي مختلف شهري استفاده نماييم تامحيط هاي شهري زيبايي داشته باشيم. المان هاي شهري داراي مقياس و اندازه هاي گوناگوني مي باشند و داراي كاربردهاي مختلفي هستند.
در واقع تلويزيون شهري داراي كاربردهاي بسيار زيادي مي باشد و در فضاهاي گوناگون شهري قابل استفاده مي باشند اما مسئله اي كه در مورد اين تلوزيون ها وجود دارد اين است كه اين تلوزيون ها به علت مقياس و حجمي كه دارند در حمل و نقل آن مشكلاتي به وجود خواهد آمد. تعداد بسيار زيادي از اين تلويزيون هاي شهري را مي توانيد در مراكز خريد ژاپن نيز مشاهده كنيد.
نام ديگري كه با آن تلوزيون هاي شهري را مي شناسند ويدئو وال نيز گفته مي شود. اين تلوزيون هاي با پنل هاي كوچك و مكعبي شل به يكديگر متصل شده اند و تشكيل يك تلوزيون ال اي دي شهري را داده اند كه مناسب با فضاهاي عمومي مي باشد. تلوزيون هاي شهري در اندازه ها و مقياس هاي مختلفي ساخته مي شوند كه اين مطلب با توجه به فضاي مورد نظر مي باشد.
همچنين گلدان شهري نيز كه در شمار زيادي از آپارتمان و مراكز تجاري و مسكوني شهرهاي ژاپن ديده مي شود نيز از جمله ساير المان هاي شهري مهم اين كشور محسوب مي شوند.
اجاره تلوزيون هاي شهري براي استفاده هاي موقتي مقرون به صرفه تر از اين است كه تلوزيون شهري را براي جشن يا مراسم مورد نظر خود خريداري نماييد. اين تلوزيون ها به دليل تكنولوژي بسيار پيچيده اي كه دارد، از هزينه هاي بالايي برخوردار مي باشد.
در كنار تلوزيون هاي شهري مي توانيد از تابلو روان نيز استفاده كنيد كه سبب مي شود جلوه ي بسيار متفاوتي را براي شما تداعي نمايد براي همين خاطر بايد با تكنولوژي پيشرفته بيشتر آشنا شويد. اين تابلو داراي رنگ بندي هاي بسيار جذابي مي باشد كه هر كدام از اين رنگ بندي ها جذابيت خودشان را دارند و مي توانند كاربردهاي متفاوتي را به شما ارائه بدهند.
پايه بلندتر پايه مثبت نيز ناميده مي شود و ال اي دي هايي وجود دارد كه پايه كوتاهتري دارند و منفي است كه نام ديگر آن ها كاتد مي باشد. هر LED با توجه به ظاهر فيزيكي و نوع آن ميزان محدوده اي ولتاژي را دارا مي باشد كه اگر از كمتر از ميزان لازم به ان داداه شود شروع به كار نخواهد كرد. در صورتي كه ولتاژي بيشتر از حد ميزان به ال اي دي ها وارد شود موجب از كار افتادن دائمي آن ها خواهد شد. مطلب ديگري كه در مورد تابلو هاي ال اي دي وجود دارد اين است كه اين تابلوها داراي شدت روشنايي خاصي مي باشند كه در هر تابلو اين ميزان قابل تنظيم و متغيير مي باشد كه يكي از محاسن اين تابلوها محسوب مي شود
اهميت خشنودسازي مشتري در ژاپن، بسيار بالاتر از معرفي و جا انداختن برند، نام شركت يا تبليغات تلويزيوني است. سازندگان تيزرهاي تبليغات در ژاپن اصالتاً به دنبال اين هستند كه چگونه اعتماد، تفاهم متقابل و وابستگي به كالا يا موسسه را در مصرف كننده احتمالي به وجود آوردند. خريدار بايد در محل خريد، احساس آزادي و راحتي كند و بدون هيچ فشاري با رؤيت كالا، تصميم به خريد بگيرد. بنابراين فروشگاههايي كه در تابلوهاي ورودي خود عبارت «از اينكه ما انتخاب كردهايد، متشكريم» را بيان ميكنند، نسبت به فروشگاههايي كه در تابلوهاي ورودي خود عبارت «ما آماده خدمت به مشتري هستيم» را بيان كردهاند، موفقترند. آثار تبليغاتي ژاپني معمولاً سبك فانتزي، تخيلي و سرگرمكننده ندارند، بلكه بيشتر با لحني غيرمستقيم، دقيق، زيركانه و توام با استعاره و كنايه است. در مورد كالاهاي صنعتي يا واسطه اي، تبليغات بنگاه به بنگاه (B2B) نيز غيرمستقيم و با استفاده از اشارات و نمادهاست.
مقايسه و برشمردن ويژگيهاي مثبت محصول خودي در برابر صفات محصول رقيب، مخالفت فرهنگ ژاپني است و نوعي افترا و اتهام به بدي و فساد تلقي ميشود. روش عرضه و بيان مطلب و شعر و لغات زيبا در محيطي دلپذير و جاذبههايي مثل احترام به پيشكسوتها و بزرگترها و نشان دادن اهميت آنها، تكميلكننده سناريوست. در سبك تبليغات ژاپني، ارتباط انسان با طبيعت بهطور گوناگون نشان داده ميشود. همچنين استفاده از موسيقي و مراسم بسيار معمول است.